Každá variácia jogových ásan v sebe skrýva, okrem efektívnej zmeny, aj hlbší význam. Malou obmenou učí praktizujúceho pracovať s telom iným spôsobom a tým v nej objaviť rozdielne možnosti i schopnosti vlastného fyzického ja.

joga
Zdroj: Pexels

Napriamenie, spevnenie, roztvorenie

Pozícia šikmého predklonu s rukami pri tele v bojovníkovi I je ďalšou z mnohých variácií, ktoré môžeme v silovej ásane bojovníka prevádzať. Je jednoduchá a pritom veľmi efektívna. Účinne posilňuje dolné končatiny, vedie k spevneniu v oblasti kolien i cibreniu správneho ukotvenia oboch chodidiel. „Pozícia krásne aktivuje zadnú stranu tela a vytvára jeho dlhú šikmú líniu. Tým praktizujúceho efektívne naučí, ako zapojiť vonkajšiu hranu zadnej nohy, ktorá je pri bojovníkovi I potrebná, aby nedochádzalo k preťažovaniu prednej dolnej končatiny. Zároveň roztvára prednú stranu trupu a drží uvoľnené ramená,“ vymenováva niektoré z fyzických benefitov pozície Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Okrem dolných končatín ásana účinne posilňuje celú plochu chrbta, vďaka pripaženiu rúk sa spevňujú aj dolné fixátory lopatiek. Prenášaním váhy trupu vpred je tiež určitým spôsobom balančná, čo bez pevného jadra tela len ťažko zvládnete. Telo sa teda posilňuje vcelku komplexne. Zároveň sa roztvára hrudník i predná strana ramien. Strečujú sa ohýbač bedra, slabiny, stehno, lýtko, členok. Pozícia vyjadruje pokoru bojovníka, ktorá je aj pri vnútornej sile človeka veľmi potrebná. Radí sa medzi energizujúce, čo sa prejaví ako nával pozitívnej energie.