Joga harmonizuje a preto potrebuje vo svojej praxi obsahovať pozície, ktoré upokojujú. Ásana Predĺženého šteniatka túto vlastnosť má a ešte mnoho iných, ktoré pozitívne vplývajú na ľudskú psychiku aj fyzično.

Pravidelne cvičte, chrbtica sa vám odvďačí.
Zdroj: Shutterstock

Vyliečte nespavosť, natiahnite chrbát

Stačí pozorovať zvieratá, dávajú nám výborný príklad, ako zaobchádzať so svojim telom. Preto joga čerpá toľké názvy ásan práve zo zvieracej ríše. „Pozícia predĺženého alebo dlhého šteniatka veľmi blahodarné vplýva na našu duševnú stránku schopnosťou upokojiť, oslobodiť od stresu, napätia, tlaku a dokonca i nespavosti. Po fyzickej stránke jej pozitívne vlastnosti nezaostávajú. Krásne vystrečuje chrbát, krk, prsné svaly, ramená aj celé paže. Je ľahko inverzná, čím účinne prekrvuje horné partie tela,“ vymenováva benefity ásany Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Názov znie veselo i rozkošne a rovnako sa po nej budete cítiť i vy. Dokonale odľahčí vašu hlavu, takže budete pripravení prijímať radosti tohto sveta. Navyše sa dostanete do svojho stredu, čím sa stanete koncentrovanejším ku všetkým vnútorným podnetom a naopak odolnejším voči vonkajším podnetom. Tým, že odbúrate stres a napätie, pozdvihnete svoj imunitný systém a celkovo ozdravíte organizmus. Dámy asi ocenia, že táto ľahko obrátená poloha tela vedie k omladeniu. Vyhladia sa vrásky, zredukuje sa tvorba nových.