Joga a rotácie sú nerozlučnou dvojicou. Snáď žiadna lekcia jogy sa bez vytáčania nezaobíde. Nakoniec, bola by to veľká škoda, keďže rotačné pohyby ozdravujú naše telo. Poďme sa dnes vytáčať dole hlavou.

joga
Zdroj: Shutterstock

Odstráňte účinky stresu, prekrvte mozog, zbavte sa skrátenia

Inverzná pozícia strechy alebo dole pozerajúceho psa so sebou prináša mnoho benefitov. Odbúrava napätie, strečuje telo, upokojuje. „Po fyzickej stránke sa pozícia zameriava najmä na natiahnutie zadnej strany tela. Predlžujú sa nohy, chrbát i chrbtica, ruky, ramená. Najmä hamstringom poskytuje dôkladnejší, precíznejší strečing. Chrbtica je vďaka vytočeniu zbavená prípadného napätia a zároveň vyživená. Sila rastie v ramenách aj nohách,“ vymenováva základné telesné účinky Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Je nemalou výzvou na koordináciu pohybu i udržanie rovnováhy. Samotná rotácia pôsobí liečivo – na chrbticu, trávenie, astmu, ploché nohy i ľahké stavy depresií. Je aj výbornou prevenciou pred osteoporózou. Pokiaľ chcete svoju jogovú prax obohatiť a oživiť, určite sa ásanou dole pozerajúceho psa s vytočením motivujte. Možno nepôsobí až tak zložito, jej efektívne prevedenie však vyžaduje dôraz na správne postavenie tela.