Na pokročilom jogínovi môže vyzerať celkom jednoducho, pravda je však taká, že jej praktizovanie bude pre vás obrovskou výzvou. Je náročná, ale o to efektívnejšia.

Čím máte nohy od podložky nižšie, tým viac dáte zabrať bruchu.
Zdroj: Shutterstock

Pevní a stabilní v tele, pevní a stabilní v hlave

Čím náročnejšia ásana, tým väčšia potreba plnej koncentrácie. „Pozícia dosky na jednej ruke a jednej nohe predstavuje skutočnú silovú, koordinačnú a balančnú výzvu. Okrem svalov stredu tela je v ásane aktivované prakticky svalstvo celého tela. Potrebná je práca nielen svalových partií prednej a zadnej strany trupu, ale taktiež horných a dolných končatín.

Obrovským benefitom je, že svalstvo je zapojené na povrchu i v hĺbke,“ vymenováva pozitívne účinky pozície Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. Napredovať budete v schopnosti udržať rovnováhu, koncentráciu, ako i maximálnu možnú svalovú aktivitu. Ásana vás doslova zlepí v tom najhlbšom vnútri a tým zvýši vašu fyzickú odolnosť. Stabilita a sila sa taktiež udejú na úrovni psychiky. Vaše telo sa krásne napriami a zlepší jeho postoj.