Praktizovanie jogových pozícií môže byť riadnou makačkou. Obzvlášť, ak je budovanie sily kombinované s udržiavaním rovnováhy.

Kegelove cviky sa dajú trénovať aj v pozícii mostíka
Zdroj: shutterstock

Sila, napriamenie, vybalansovanie

Ásana vysokej dosky s jednou rukou zdvihnutou patrí do skupiny pokročilých pozícií, ktoré v sebe skrývajú silu, strečing, rovnováhu. Vaša myseľ musí byť plne koncentrovaná a prítomná, ináč takúto polohu na troch končatinách len ťažko zvládnete. Učí teda zameraniu mysle na jeden cieľ. Zároveň vyžaduje spevnený stred tela, od čoho je závislá schopnosť udržania rovnováhy. To isté sa súčasne deje i na psychickej úrovni.

„Prioritne sa pozícia považuje za budujúcu pevný core zo strany brucha i chrbta. To však zďaleka nie je všetko, čo je v ásane zapojené. Prakticky spolupracuje väčšina svalstva tela, od končekov prstov až po temeno hlavy a od povrchu do hĺbky. Na udržanie stability potrebujete stred tela zaktivovať v maximálne možnej miere. Nezmenená ale zostáva poloha celého tela, čo vyžaduje výdatnú prácu dolných i horných končatín,“ objasňuje princípy pozície Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. Odmenou za zvládnutie náročnej pozície vám bude krásne napriamené a posilnené telo. Zvýši sa fyzická odolnosť, lepšia bude koordinácia pohybov aj postoj tela.