V súčasnej dobe sedenia za počítačmi je čoraz potrebnejšie sa zameriavať na roztváranie prednej strany tela. Aj pod tlakom rôznych stresových situácii sa skláňame dole, zvesujeme ramená, schovávame sa. Otvorme si hrudník, uvoľnime bedrá a svet bude opäť radostnejším.

Joga proti stresu
Zdroj: Shutterstock

Natiahnite sa na povrchu i vo vnútri

Výhodou jogových pozícií sú ich rôzne možné variácie a modifikácie. Vďaka tomu si každý môže vybrať tú svoju aktuálne vhodnú alternatívu a dosiahnuť želaný efekt bezpečným spôsobom. Klasická pozícia hrdinu môže byť pre mnohých pomerne obtiažnou. Stačí v nej však telo málinko upraviť a budete sa cítiť lepšie.

Takúto možnosť poskytuje i pozícia modifikovaného hrdinu. Určitým spôsobom pripomína chobotnicu a tak sa v moderných druhoch jogy môžete stretnúť i s týmto názvom. „Pozícia modifikovaného hrdinu vám prinesie upokojenie a uvoľnenie. Zároveň si pekne roztvoríte prednú stranu tela. Najintenzívnejší strečing sa dostáva prednej strane stehna, ohýbaču bedra, vnútornej strane stehna, brušnému i prsnému svalstvu, prednej strane ramien,“ vymenováva hlavné fyzické benefity pozície Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Lepšia bude i elasticita pľúc, uľaví sa boľavým krížom, unaveným nohám a plochým chodidlám. Pokiaľ trpíte zápalmi v okolí kolien, dnou, reumatickými problémami, ásanou si môžete pomôcť zmierniť ťažkosti. Aj zlé trávenie, nadúvanie, či tvorenie kyseliny sa môže výrazne zmierniť. Srdcová čakra sa stimuluje, čo vedie k navodeniu pocitu radosti a všeobecnej lásky.