To, čo môžete v joge pouvoľňovať a ponaťahovať v stoji alebo sede, je rovnako možné i v ľahu. Poskytuje vám to väčšie pohodlie i elimináciu ťažkostí s inými pohybovými obmedzeniami, ktoré by vám mohli brániť napredovať vo zvyšovaní flexibility.

Yin joga je vynikajúca na psychickú aj fyzickú regeneráciu tela. Pomôcť vám v tom majú rôzne pozície v sede či na chrbte, v ktorých zotrváte dlhší čas. Pre začiatočníkov však môžu byť náročné.
Zdroj: Shutterstock

Otvorte bedrá, zbavte sa menštruačnej precitlivenosti

Pozícia polovičnej otvorenej palici v ľahu má síce dlhý názov, jej prevedenie je však vcelku jednoduché a v podstate vhodné pre každého. Ak trpíte na stuhnutie v oblasti bedier, či svalstva stehien, nebráňte sa použitiu jednoduchých pomôcok, ktoré bežne nájdete i v domácnosti. „Otvorená palica v ľahu v polovičnom variante sa radí medzi ásany, ktoré veľmi efektívne uvoľňujú oblasť bedier. Natiahnutie budete výrazne cítiť na vnútornej strane stehna a v oblasti slabín. Strečingu sa dostane i zadnej strane nohy, najmä sedaciemu a zadnému stehennému svalstvu,“ vymenováva hlavné z fyzických benefitov Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow Jogy.

Úlohou ásany však nie je výlučne naťahovať. Ona taktiež vedie k posilneniu oblasti brucha, slabín, kolien. Najmä pre ženy je veľmi pozitívny fakt, že pozícia podporuje cirkuláciu krvi v oblasti panvy, čo dokáže pôsobiť blahodarne na množstvo problémov spojených so ženskými orgánmi. Markantné to bude pri menštruačnej precitlivenosti, ktorá sa praktizovaním ásany značne utlmuje. Muži sa môžu tešiť tiež, pretože pozícia prospieva i prostate. Terapeutické účinky môžeme zaznamenať aj pri plochých chodidlách, zápale sedacieho nervu, bolestiach chrbta.