Pokiaľ ste sa v jogovej praxi stretli s pozíciou, ktorá bola pre vás nezvládnuteľná, môžete ju skúsiť ľahšie. Genialita jogových ásan spočíva totiž v tom, že vždy majú svoj menej náročný variant. Býva ich hneď niekoľko. Dnes sa budeme venovať ľahšej, nižšej verzii pyramídy.

Pzdrav Slnku radšej necvičte počas menštruácie.
Zdroj: Shutterstock.com

Upokojte, vystrečujte, otvorte

Plné prevedenie pyramídy vyžaduje veľkú mieru stability, rovnováhy, flexibility. Ak pre vás komfortná zatiaľ nie je, vyskúšajte jej jednoduchší spôsob. Postupne vás naučí správnej technike, nastaveniu tela, precíteniu účinkov, čím vaše telo pomaly pripraví na úplný variant. Nemajte strach, že efekt bude nedostačujúci. Tak to nie je. Každý máme limity svojho tela niekde inde a to, čo niekto dosiahne v pokročilej, vy môžete v začiatočníckej ásane.

„Pozícia polovičnej pyramídy je nízkou, jednoduchšou verziou plného prevedenia. Tým, že jedna noha je položená na kolene, nemusíte svoju snahu natoľko upriamovať na udržanie rovnováhy a pevné ukotvenie, ale môžete sa v plnej miere sústrediť na precítenie streču. Ten sa deje na zadnej strane prednej nohy, od päty až po sedacie svaly. Naťahuje sa tiež chrbát, výraznejšie v spodnej časti a zadná strana ramien. Celkovo dochádza k uvoľneniu a upokojeniu,“ naznačuje fyzické benefity Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. V ásane sa doslova schovávate do seba, čo vedie k ustáleniu emócii, ako i pocitov nepohody, napätia, stresu. Dochádza tak k očiste od nánosov negatívnej energie a po prevedení pozície budete, ako znovuzrodení. Po zdravotnej stránke je podporená práca obličiek, ako aj vylučovacej sústavy, vyprázdňovania, funkcie hrubého čreva.