Joga krásne naťahuje a predlžuje telo a to potrebuje skutočne každý. Nielen aktívni športovci musia strečovať, veď svaly používame i v bežnom živote. Tie, ktoré naťahujeme pri pozícii Polovičnej žaby zapájame, napríklad, i pri chôdzi, či obyčajnom sede za počítačom.

Pravidelne cvičte, chrbtica sa vám odvďačí.
Zdroj: Shutterstock

Roztvorte si srdiečko, natiahnite prednú stranu tela

Ásana polovičnej žaby patrí medzi nie veľmi náročné jogové pozície. Zaťažuje telo asymetricky a jej účinky sú ochladzujúce. „Nezastupiteľné miesto má vo svojom poslaní otvoriť boky. Jej veľkou výhodou je, že sa prevádza v ľahu, čo ju robí ľahšie zvládnuteľnou. Strečuje celú jednu polovicu tela na prednej strane. Pracuje najmä na flexibilite predného stehenného svalu, ohýbača bedra, ako i bočnej strany brucha. Napína a posilňuje ich zároveň, vďaka čomu sa stávajú odolnejšími. Tento fakt je veľmi prospešný pre bedro, keďže sú to svalové skupiny, ktoré ho obklopujú a dodávajú mu silu,“ opisuje len časť z pozitívnych efektov ásany Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Natiahnuté budú aj členok, hrudník, prsné svaly, predná strana ramena, krk. Na druhej strane, svaly zadnej strany tela krásne posilňuje. Aktivované sú najmä biceps a triceps, spodná časť chrbta, sedacie svalstvo, zadná strana stehna. Tým sa stáva komplexnou pozíciou, ktorá pokrýva svalstvo celého tela. Jej výhody však zďaleka nekončia. Po zdravotnej stránke jemným tlakom na brucho efektívne masíruje príslušné orgány. Stimulované sú nadobličkové žľazy, ktoré majú okrem iného na starosti správnu funkciu hormónov. Ich rovnováha je pre telo preto veľmi dôležitá. Na energetickej úrovni sa ásana dotýka troch čakier – srdcovej, hrdelnej, solar plexus. Roztvára srdce a zvyšuje kapacitu pľúc. Telo jedinečne energetizuje a myseľ robí radostnejšou.