Ak máme určité jogové pozície už dokonale osvojené, najstuhnutejšie partie povolili a cítime, že je čas sa posunúť ďalej, vtedy nám jogová prax ponúka náročnejšie verzie ásan. Skúsme aj v rotácii s nohami vzadu postúpiť o kúsok ďalej.

Joga s vami dokáže urobiť oveľa väčšie zázraky, ako si myslíte.
Zdroj: Shutterstock.com

Otvorenie, ozdravenie, rozprúdenie

Ásana rotácie s nohami vzadu II v sebe spája množstvo pozitívnych účinkov, čo sa fyzického i zdravotného hľadiska týka. Ponúka hlboký strečing po celej dĺžke chrbtice a môže byť veľkou úľavou pre ľudí s bolesťami v ktorejkoľvek časti, najmä v krčnej a driekovej. Úľavou býva aj pre ľudí so sklonmi k zápalu sedacieho nervu. Prekrvením chrbtice sa aktivuje parasympatitecký nervový systém, čo pomáha pri redukcii dopadov stresu. Vďaka tomu pracuje lepšie aj tráviace ústrojenstvo, eliminované sú pocity nadúvania, plynatosti, zápchy.

„Pozícia rotácie s nohami vzadu II je veľmi blahodarnou pre celé telo. Krásne vystiera a predlžuje a tak vedie k zdravšiemu, napriamenejšiemu postoju. Otvára hrudník i ramená, zvyšuje flexibilitu v ramennom kĺbe. Je aj účinným otváračom bokov a celkovo uvoľňuje pocity napätia a stuhnutia v dolných končatinách,“ vysvetľuje Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. Pomáha aj pri diagnóze artritíde, kedy bolestivo opúchajú členky, kolená, bedrá, zápästia a spôsobujú tuhosť. Čím dlhšie dokážete v ásane vydržať, tým sa vám viac uľaví. Prostredníctvom rotácie dochádza k jemnému tlaku a tým premasírovaniu oblasti podbrušia, čo môže pomôcť pri hormonálnej nerovnováhe. Ásana je tiež energizujúca.