Rotácie sú neoddeliteľnou súčasťou každej jogovej praxe a, vzhľadom na ich pozitívne účinky, by mohli byť aj nevyhnutnou súčasťou života každého z nás. Lebo, či už ste pohybu nie veľmi naklonení alebo je aktivita vaše druhé ja, potrebujete svoje telo pravidelne vytáčať. Vaša chrbtica sa vám poďakuje.

Poloha volavky
Zdroj: Shutterstock

Vyživte chrbticu, upokojte nervovú sústavu

Skutočnosť, že telo vytáčame v ľahu nám poskytuje veľkú mieru komfortu a zároveň dáva predpoklad pre správne technické prevedenie. Ľah totiž eliminuje nesprávne pohybové návyky, ako i pre telo nebezpečný rozsah pohybu.

„Rotácie predstavujú pre chrbticu doslova liečivú terapiu. Vďaka nim sa do medzistavcového priestoru dostáva výživa, nervy, žily i tkanivá chrbtice sa krásne prekrvujú. Z chrbtice odchádzajú toxíny, čím sa efektívne detoxikuje a tým aj ozdravuje. Pri pravidelnom prevádzaní rotácií nie je vôbec priestor na prípadné bolesti, či blokády chrbta, predstavujú teda vynikajúcu prevenciu pred mnohými komplikáciami,“ vysvetľuje niektoré benefity rotácií Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow Jogy.

Z fyzického hľadiska sa účinne naťahuje celá horná strana tela, v podstate od končekov prsto v na ruke až po končeky prstov nohy. Rotácie sú teda veľmi komplexnou pozíciou na uvoľnenie. Ak sa dôkladne predýchajú, môžu jogínovi až neuveriteľne pomôcť popracovať na svojich stuhnutiach, aj tých dlhodobých. Flexibilita chrbtice bude napredovať, bedrové kĺby nadobudnú väčší rozsah. Pookrejú aj vnútorné orgány, lebo vďaka jemnému tlaku sa im dostane masáže, čím sa zlepšia ich funkcie.