Čaro jogy spočíva v tom, že za každou fyzickou pozíciou sa skrýva duševný podklad. Jeden účinok tak dopĺňa druhý a spolu tak vytvárajú harmonický celok. Ak sa otvoríte duchovnu, postupne začnete napredovať aj po telesnej stránke a opačne.

Pravidelný pohyb vám tiež energiu, podporí krvný obeh a celkovo sa vďaka nemu budete cítiť lepšie. V neposlednom rade tiež pôsobí ako prevencia proti bolesti kĺbov a strate kĺbovej pohyblivosti. Aby ste dosiahli tieto priaznivé účinky z pohybu, je dobré cvičiť aspoň tridsať minút, minimálne päťkrát týždenne. Prvý krok je vždy najťažší, ale akonáhle sa rozhýbete, začnete pociťovať zlepšenie svojej kondície a cvičenie tak bude jednoduchšie.
Zdroj: Shutterstock

Duchovné prebudenie, emocionálna rovnováha, roztvorenie bedier

Pozícia môže byť veľmi nápomocnou pri problémoch s otehotnením, hormonálnej nerovnováhe, menštruačných ťažkostiach, endometrióze. Tým, že sa pri nej výrazne zapája svalstvo panvového dna, dochádza k stimulácii reprodukčných orgánov, čo pôsobí na organizmus liečivo.

Ásana je symbolom rozkvetu a prebudenia duchovného JA, čo znamená nechať odísť minulosť, čím umožníme opätovné prebudenie vnútra. K mentálnym a emocionálnym benefitom tiež patrí upokojenie mysle, odbúranie napätia a stresu, zlepšenie koncentrácie, docielenie citovej rovnováhy. Pozícia vedie k hlbšiemu zakoreneniu, uzemneniu.

Deje sa to aj na fyzickej úrovni, keďže sedacie kosti musia byť pevne zakorenené v zemi a výrazný je tiež vplyv na psychické uzemnenie. Bez plnej koncentrácie, uvedomenia, precítenia to však nepôjde. V pozícii je potrebné byť celým svojim JA. Veľmi osožné sú aj fyzické pozitíva. „Ásana sa radí medzi otvárače bedier, zároveň tiež vo veľkej miere zapája hlbšie svalstvo stredu tela. Posilnené je i panvové dno, bicepsy, tricepsy. Na to, aby pozícia bola 100 percentne zvládnutá, je potrebná spolupráca trupu z prednej i zadnej strany, paží, nôh. Môžeme povedať, že ásana posilňuje telo veľmi komplexne,“ vysvetľuje účinky pozície Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.