Kto si myslí, že jogová prax sa môže niekedy stať nudnou, zrejme vôbec nepozná jej rozsiahle možnosti. Dá sa variovať, dá sa prevádzať rôznymi spôsobmi, dá sa prispôsobovať aktuálnym schopnostiam. A práve preto je taká geniálna a efektívna.

Návod, ako jogovať: Uvoľňujúca a posilňujúca pozícia BOHYŇA (+ VIDEO)
Zdroj: Pexels

Naučte sa bojovať voči spirituálnemu nepriateľovi

Nie, joga nás nebude učiť, ako byť silnejším, agresívnejším, chytrejším voči druhým. Ona pracuje predovšetkým s vnútrom, preto aj pozícia bojovníka buduje našu psychickú silu a odhodlanosť. Duchovný bojovník v nás bude zdieľať súboj s univerzálnym nepriateľom vo vnútri nás, ktorý sa prejavuje ako ignorancia voči sebe samému a býva prvotným zdrojom nášho diskomfortu až utrpenia. Ono to tak celé spolu súvisí. Jedným z hlavných fyzických účelov ásany bojovníka I je natiahnuť psoas, tzv. sval duše. Ak duša trpí, sval býva veľmi stuhnutý. Keď ho začnete strečovať, budete sa meniť aj po psychickej stránke.

„Telesnými benefitmi pozície šikmého predklonu v bojovníkovi I sú natiahnutie prednej strany trupu – ramien, hrudníka, brucha. Strečujú sa tiež ruky, ohýbač bedra, slabiny, stehno, lýtko, členok. Tým, že je trup naklonený vpred a ruky v predĺžení, krásne zaberá svalstvo chrbta, ako i zadná strana ramien a krk. Posilnené sú i dolné končatiny. Učíme sa tiež udržaniu aktivity stredu tela, pretože bez neho by to celé niesli chúďatká kríže,“ opisuje telesné účinky inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy, Monika Pálová. Dáva tiež priestor rozvíjaniu rovnováhy a stará sa o rozprúdenie energie v tele.