Silná koncentrácia a poloha tela v pozícii Volavky skutočne pripomína napriameného vtáka, ktorý sedí na vode a pozorne striehne na svoju korisť. Pevne zakorenené sedacie kosti praktizujúceho predstavujú nohy vtáka, strečovaná noha jeho krk a hlavu. Táto ásana učí udržiavaniu rovnováhy a pevnej stability napriek faktu, že telo sa nachádza v asymetrickej polohe.

Raz denne sa aspoň na chvíľu uvoľnite.
Zdroj: Shutterstock

Vystrečujte hamstringy, premasírujte brušné orgány, stimulujte čakry

Ďalší z otváračov bedier s rozsiahlymi pridruženými benefitmi na telo i myseľ. V organizme krásne rozprúdi energiu a obzvlášť precíznym spôsobom učí k plnej koncentrácii na aktuálne dianie – teda tu a teraz. Nakoľko je ásana asymetrická a každá polovica tela robí niečo iné, praktizujúci si na udržanie rovnováhy musí byť plne vedomý zapájania a práce jednotlivých častí tela. Tým sa oboznamuje s vedomým prístupom k vlastnému telu.

„Tak, ako väčšina pozícií v joge, aj volavka nám efektívne predlžuje telo. Deje sa to jednak strečingom nohy, ako i napriamením trupu. Strečing je vykonávaný na zadnej strane zdvihnutej nohy, veľmi výrazne je cítiť najmä hamstring. Druhá, položená noha, naťahuje opačný, predný stehenný sval. Na napriamenie trupu je dôležitá účinná aktivácia svalov jadra tela. Bez správneho ukotvenia by sa pozícia nedala previesť. Veľmi podstatným je teda rovnomerný sed na oboch sedacích kostiach, narovnaný chrbát, roztvorený hrudník a ramená,“ vysvetľuje podstatu ásany Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Po zdravotnej stránke dochádza k liečivému premasírovaniu brušných orgánov a teda k lepšej funkcii tráviaceho ústrojenstva, reprodukčného systému a tiež početných žliaz. Ásana naučí praktizujúceho, že aktivovanie prvých troch čakier, vedie k pocitu uzemnenia, istoty i radosti.