Joga vôbec nie je nudná a ani monotónna. Obsahuje množstvo pozícií, ktoré sú modifikáciou hneď niekoľkých asán. Kombinujú postavenie, či polohy tela v nich. Veľmi zaujímavou i účinnou pozíciou je škorpiónska noha v streche.

Joga proti stresu
Zdroj: Shutterstock

Posilnite zadnú stranu, uvoľnite bedrá, zbavte sa stresu

V pomerne náročnej pozícii Škorpiónskeho výkopu v streche/trojnohom psovi profituje pomerne početné množstvo svalových skupín. „Najväčšia aktivita svalstva sa deje na zadnej strane tela, posilňuje sa chrbát, ramená aj celé paže, ďalej sedacie i zadné stehenné svalstvo. Ani váš core nezostáva v pozícii bez povšimnutia.

Na druhej strane sa krásne roztvára bedro pokrčenej, zdvihnutej nohy, naťahuje sa predné stehno príslušnej nohy, ako i oblasť hrudníka pri spodnej časti rebier,“ opisuje fyzické aspekty pozície Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. Buduje silu, rozvíja rovnováhu, prekrvuje mozog. Ásana nám môže výrazne pomôcť pri ťažkostiach s trávením, bolestiach hlavy, chrbta a pri pocite slabosti. Aj nervová sústava pookreje, zregeneruje sa, obnoví, nabudí. Je to pozícia, pri ktorej sa budeme cítiť silní, stabilní, znovuzrodení.