Mnohé pozície v jogovej praxi spájajú v sebe hneď niekoľko účelov. Pokiaľ sa túžite pevne ukotviť a zastabilizovať v spodnej časti tela a v tej hornej precítiť obrovský priestor, praktizujte ásanu stoličky s rotáciami. Prinesie vám aj mnoho iných benefitov.

Joga proti stresu
Zdroj: Shutterstock

Ukotvite sa vo svojich koreňoch, aby ste mohli naširoko roztvoriť krídla

Tak, ako každá iná pozícia, aj stolička s rotáciami v sebe skrýva fyzický i psychický účinok. Konkrétne snahu o vybudovanie stabilného základu prostredníctvom ukotvenia i uzemnenia. Tá vám pomôže nielen pri zvládaní náročnejších jogových ásan, ale taktiež v každodennom živote, keď musíte čeliť množstvu povinností. Aby ste v rámci tohto častého rozptyľovania mysle do všetkých smerov neutrpeli „stratu“ samých seba, potrebujete pevnú kotvu. Ak ju máte, s ľahkosťou a kreativitou všetko zvládnete. Čím lepšie dokážete udržať svoju rovnováhu, tým väčší rozlet si môžete dopriať.

„Pozícia stoličky s rotáciami je veľmi účinnou ásanou na posilnenie i natiahnutie dolných končatín. Ďalšou jej fyzickou výhodou je, že krásne predlžuje chrbticu a buduje jej mobilitu. Rotácie vyživujú a ozdravujú chrbticu. Brušné svaly sú aktívne, nie však príliš zatnuté. Trup je napriamený s veľkým priestorom v oblasti hrudníka a kľúčnych kostí,“ vysvetľuje princípy ásany Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. Po zdravotnej stránke si v pozícii premasírujete brušné orgány a podporíte činnosť čriev.