Variácie v bojovníkoch vždy dávajú pozíciám odlišnú podobu a telu praktizujúceho nový impulz. To vedie k zdokonaľovaniu v ásanách i k väčšej motivácii.

Naklonený motýľ
Zdroj: Instagram.com/@lily_silverton

Upokojte vnútro, zastabilizujte sa, spevnite telo

Jogové pozície v stoji budujú silu dolných končatín a zároveň vo väčšej, či menšej miere vedú k zlepšovaniu rovnováhy. Základom udržania stability je aktivácia svalov stredu tela.

„Fyzických benefitov ásany tancujúceho bojovníka je niekoľko. Okrem spomínaného posilnenia svalstva dolných končatín, ako aj jadra tela, efektívne tvarujú i pás na jednej strane trupu a tú druhú naťahujú. Zapojené sú aj svaly chrbta a celý trup sa krásne predlžuje. Pozícia tiež patrí k účinným otváračom bedier, čo praktizujúcemu vynikajúco uvoľní vnútornú stranu stehien, slabiny i triesla,“ vymenováva účinky inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy, Monika Pálová. Trénuje správne ukotvenie chodidiel a celkové uzemnenie. To sa deje taktiež na duchovnej úrovni, následkom čoho sa človek stáva silnejším a vyrovnanejším. V tele sa rozprúdi energia a zlepší sa hospodárenie s vlastnou energiou.

Radí sa tiež medzi účinnú prevenciu pred bolesťami hlavy i nespavosťou. Vďaka úklonu trupu sa stimulujú brušné orgány, čo vedie k lepšej funkcii tráviaceho ústrojenstva, ako aj pečene i obličiek. Aktivácia druhej čakry prináša zvýšenie energie sexuálnych orgánov.