Genialita praktizovania jogy spočíva v tom, že vie jedinečným a pre telo zdravým spôsobom v cielenom nastavení tela skombinovať silu, balans, uvoľnenie. To všetko za plnej kontroly nad prevádzaným pohybom a limitmi vlastného tela.

V ľahu na chrbte sa párkrát nadýchnite a vydýchnite. Potom s výdychom zdvihnite zo zeme trup i vystreté nohy. Snažte sa telom vytvoriť písmeno vé. Chrbát vystrite, paže pomaly dostaňte na úroveň kolien. Pohyb zastavte a vydržte 10 sekúnd.
Zdroj: Shutterstock

Prekrvte mozog, zlepšite balans, zosilnite v hĺbke

Kombinácia dvoch jogových ásan – trojnohého psa hlavou dole a trojnohej dosky – vie docieliť, že vaše telo bude plnohodnotne zaťažené, posilnené, natiahnuté. „Najväčším benefitom kombinácie pozícií je, že vďaka ukotveniu iba v troch bodoch nútia telo túto disbalanciu vyrovnať dôkladnejším zapojením v strede a hĺbke, priamo v hlbokom stabilizačnom systéme. Tým zapájajú svalstvo komplexného tela doslova od temena hlavy po končeky prstov. Buduje sa rovnováha, sila, stabilita, posúvajú limity vlastného tela,“ opisuje ásany Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Bez spevneného stredu tela prechod z pozícii do pozície len ťažko bezpečne zvládnete. V ásane trojnohého psa hlavou dole sa efektívne posilňujú ramená, paže, chrbtové svaly, ako aj sedacie a zadné stehenné svaly na strane zdvihnutej nohy. Naopak, druhá, položená noha sa na zadnej strane krásne vystrečuje. Predná polovica tela na strane zdvihnutej nohy sa tiež účinne ponaťahuje v oblasti hrudníka, brucha, ohýbača bedra.

Trojnohá doska má schopnosť telo spevniť zo všetkých strán a všade, po celej dĺžke a do celej hĺbky tela. Pri striedaní spomínaných ásan je potrebné telo udržať pevné a stabilné, čo spevňovanie ešte zefektívňuje. Po zdravotnej stránke sa môžeme zbaviť stresu, slabosti, tráviacich ťažkostí, bolestí hlavy aj chrbta. Na psychickej úrovni je liekom pre nervový systém, pretože ho regeneruje, obnovuje, nabudzuje. Stimulovaná je koreňová čakra, pracujete teda aj na svojej stabilite v živote.