Jogová prax vie v sebe krásne skombinovať predĺženie aj posilnenie tela. Stačí spojenie dvoch jogových pozícií a o komplexný tréning tela máte postarané. Takéto geniálne účinky má aj prepojenie ásan trojnohého psa a trojnohej dosky s kolenom pri lakti.

joga
Zdroj: Pexels

Posilnenie od špiku kostí, prekrvenie po končeky prstov

Myslíte si, že na to, aby ste zaktivovali svalstvo celého tela potrebujete hodinový silový tréning? Nie, stačia vám na to dve jogové pozície, pri ktorých okrem kvalitného spevnenia docielite aj účinné natiahnutie, zlepšíte si balans a zenergizujete sa. „Kombinácia trojnohého psa a trojnohej dosky s kolenom pri lakti je veľmi obľúbenou najmä v dynamických a silovejších štýloch jogy, ako je Power joga a Vinyasa Flow joga. Ide o intenzívny jogový workout, pri ktorom sa svalstvo výrazne prekrví, posilní po celej dĺžke aj do hĺbky tela a v partiách zadnej strany tela, najmä na zadnej strane opornej nohy aj dôkladne vystrečuje,“ vysvetľuje účinky kombinácie Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Základom je držať pevný stred tela, tým budú vaše pohyby koordinovanejšie a prechody medzi ásanami bezpečnejšie. V pozícii trojnohého psa dochádza k zapojeniu svalstva ramien a chrbta, ako aj zadnej strany zdvihnutej nohy v oblasti sedacieho a zadného stehenného svalstva. Ásana nás aj krásne roztvára v oblasti hrudníka a tiež brucha a ohýbača bedra na strane zdvihnutej nohy. Pri trojnohej doske je nutná spolupráca väčšiny svalových skupín tela na prednej aj zadnej strane, pri priťahovaní kolena k vonkajšej strane lakťa aktivujeme výraznejšie oblasť brucha aj pásu. Po psychickej stránke môžeme dosiahnuť regeneráciu nervového systému, čím eliminujeme stres a obnovíme energiu. Podporené je i trávenie, brušné orgány sú premasírované. V duchovnej oblasti pracujeme na udržaní vlastnej rovnováhy a životnej sily pri zmenách, ktoré nás môžu stretnúť.