Bez nej by jogová prax nebola celistvá. Je základnou ásanou, ktorá tvorí nevyhnutnú súčasť pozdravu slnka, ale i východiskovú pozíciu pre mnohé iné pozície. Vyzerá, ako celkom jednoduchý stoj, rozhodne však nie je jedno, akým spôsobom ho prevádzate. Hora vás môže mnohé naučiť.

Nesústreďte sa len na jednu svalovú partiu.
Zdroj: Shutterstock

Uvedomenie, ukotvenie, usporiadanie

Previesť a po dobu niekoľkých prehĺbených dychov udržať správne nastavenie pozície hory nemusí byť vôbec také jednoduché, ako sa na prvý pohľad javí. Ono totiž vôbec nie je jedno, ako svoje telo postavíte. Rovnako, ako záleží na spôsobe, akým svoj život a udalosti v ňom prežívate.

„Po fyzickej stránke je ásana hory veľmi dôležitá z hľadiska osvojovania napriameného postoja. Môžete tak narásť o niekoľko vzácnych milimetrov. Ak svoje telo stabilne ukotvíte a vystriete, efektívne zapojíte svalstvo dolných končatín, zadku, stredu tela, chrbta a pri rukách vytiahnutých nahor i paže. Skúste tak vydržať po dobu niekoľkých nádychov, výdychov a začnete sa potiť,“ vysvetľuje Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Pevnejšie budú i drobné svaly v oblasti členkov a kolien, prípadné problémy s plochými chodidlami sa eliminujú. Ásana hory pracuje nielen na správnom postoji, ale tiež ukotvení šliap a rovnomernom rozložení váhy tela. Vy totiž nestojíte iba tak. Naopak, ste si vedomí každej jednej časti vášho tela a roly, ktorú hrá pri umiestnení kostrového aparátu spôsobom, aby neboli zaťažené kĺby, kosti, chrbtica. Učí tak hlbokej koncentrácii na daný moment a schopnosti ovládať vlastné subjektívne pocity. Pokiaľ trpíte problémami so zápalom sedacieho nervu, pozíciou hory si môžete pomôcť.