Pevné jadro tela potrebuje každý. Či ste sedavý alebo aktívny typ. Stanete sa tak odolnejším, pevnejším, koordinovanejším. Poďte si ho dnes posilniť jednoduchou kombináciou pohybov, ktorá zapojí aj iné svalové partie a vy budete nakoniec pevnejší celí.

V ľahu na bruchu sa nadýchnite a ohnite sa tak, aby ste sa rukami natiahnutými dozadu chytili členkov.  Hlavu mierne zakloňte vzad. Kolená by ste mali mať otvorené na šírku bedrových kĺbov. V pozícii zhlboka dýchajte a ak to dokážete, mierne sa pohupujte. Pre orgány v brušnej dutine to bude výborná masáž.
Zdroj: Shutterstock

Nenáročné pohyby, veľký účinok

Variácií dosky tu už bolo neúrekom. Náš dnešný cvik obsahuje spojenie čelnej dosky so zapojením nôh a bočnej dosky do oboch strán. „Vďaka týmto jedinečným pohybom sa aktivujú postupne všetky svalové partie tela a efektívne posilňuje nielen stred, ale celá postava. Podmienkou však je osvojiť si správnu techniku prevedenia a zvoliť variant, ktorý je pre cvičenca vhodný v aktuálnej chvíli. Lebo ak sa zbytočne núti do náročnejšej verzie a práve na ňu fyzickou silou nemá, pohyb bude kompenzovať krížami a nezdravým zaťažením ramien, čo sa neskôr bolestivo prejaví. Radšej ako ego nechajte teda rozhodovať svoju vnímavosť,“ vysvetľuje základné princípy Monika Pálová, inštruktorka CORE, Body Forming i Joga lekcií. Okrem celej plochy trupu z prednej aj zadnej strany, teda brušného, prsného i kompletného chrbtového svalstva, svoju prácu výrazne vykonávajú aj paže a nohy.