Fitnescentrá, jogové štúdiá či plavárne zostávajú opäť zatvorené, ich otvorenie je v nedohľadne. Navyše aj obľúbené vonkajšie športové aktivity v kolektíve sú obmedzené pre nízky počet osôb, ktoré sa môžu zhromažďovať.

Pre každého, komu zdravý životný štýl koluje v DNA to znamená jedno – spraviť si doma vlastné tréningové centrum. Nájdu sa však takí, ktorí by síce chceli, no nájsť silnú motiváciu opustiť počítač či gauč, ich stojí nemalé úsilie.

Prinášame 5 tipov, ako nestratiť motiváciu, keď cvičíte z domu

Uvedomte si výhody

Na začiatok je vhodné pripomenúť si aj výhody cvičenia z vášho domu. Napríklad – žiadne cestovanie spojené so zápchami, úspora peňazí, ktoré by ste inak investovali na permamentku. Nik nevidí, že sa trošku (alebo viac) spotíte a vy nemusíte počúvať funenie niektorých premotivovaných jedincov vo fitku. Nemusíte sa prispôsobovať rozvrhom – vaše domáce fitko je k dispozícii kedykoľvek vám to vyhovuje. Pohodlie domova, ako aj to, že vy si volíte, kedy a ako dlho cvičíte, sú istotne výhody, ktoré treba mať na pamäti.

Ilustračné foto.
Ilustračné foto.
Zdroj: 4F

Dosiahnuteľný cieľ

„Ak nemáš cieľ, nebuď prekvapený, že si niekam neprišiel.“ Vo všetkých motivačných príručkách nájdeme citáty a ponaučenia o tom, že sformulovanie zámeru nám veľmi dopomôže k motivácii. Je tu však jeden háčik – váš cieľ nesmie byť prehnaný. Ak ste boli zvyknutí chodiť dvakrát do týždňa na jogu a raz na plaváreň, netlačte sa do prehnaných očakávaní, že budete teraz z domu cvičiť každý deň 50 minút. Stanovte si reálne, a na začiatok možno i menšie ciele. Pokojne stačí, ak sa zaviažete, že fyzickú aktivitu budete vykonávať aspoň 2-krát za týždeň, ako doteraz.

Plánujte

Vyskúšajte si vytvoriť plán tréningov, ktorý budete mať vyvesený na chladničke. V pondelok cvičenia zamerané na ruky, streda pilates a v piatok intenzívny tréning. Plán vám pomôže udržať motiváciu, pretože akonáhle je vám v ten deň jasné, ktorú aktivitu idete vykonávať, znižuje sa možnosť, že sa na to vykašlete. Navyše si môžete spätne zanalyzovať efektivitu vášho snaženia.

Predel medzi prácou a voľnom

Mnoho z nás je nútených pracovať z domu, na čo sme v takejto miere neboli zvyknutí. Zrazu máme potom pocit, že práca sa infiltrovala cez konferenčné hovory aj do našej obývačky, chýba nám cesta autom alebo autobusom domov. Práve cvičenie môže byť výborným mentálnym nástrojom, ako svojmu telu, a najmä mozgu dať signál – na dnes v práci „padla“.

Ilustračné foto.
Ilustračné foto.
Zdroj: 4F

Pripravte sa

Pripraveným šťastie praje. Ak si chcete ešte pred rannou online poradou zacvičiť, aby z vás energia sršala – pripravte si všetko potrebné na konkrétny tréning už večer. Rozložte jogamatku, pripravte činky, kettlebelty či expandery. Nezabudnite na vhodné oblečenie. Ak si chcete zacvičiť po pracovnej dobe, hneď ako budete môcť sa prezlečte do športového oblečenia – to vás instantne nastaví na cvičiacu náladu a motivácia už prichádza na sama od seba.

Tipom na vhodné a zároveň oblečenie je tréningová kolekcia športovej značky 4F, ktorá reaguje na potrebu pohodlia a funkčnosti s dôrazom na trendovosť. Víziou 4F je vytvárať kolekcie pre každého, kto hľadá funkčné oblečenie a doplnky top kvality, bez ohľadu na to, či je profesionál alebo s aktívnejším životným štýlom len začína.

Ilustračné foto.
Ilustračné foto.
Zdroj: 4F

Dámy sa nemusia obávať neforemných kúskov či bláznivých farebných kombinácii. Kolekcia 4F PRO zdôrazňuje ženskosť a striedmosť vo farbách. Legíny sú vyrobené z kompresnej látky, ktorá opticky vytvaruje postavu bez obmedzenia pohybu. Samozrejmosťou sú športové podprsenky s rôznou úrovňou výstuže.

Jednotlivé kúsky aktuálnej kolekcie si môžete pozrieť a z pohodlia domova objednať na stránke 4F.  Športovú značku 4F môžete sledovať aj na Instagrame a Facebooku.

Ilustračné foto.
Ilustračné foto.
Zdroj: 4F