Diéta ešte nikomu krásnu postavu nepriniesla. Natrvalo! Neurobí ani nikoho šťastným. Natrvalo! Akokoľvek sa odborníci dušujú, nie je zdravá a človek vďaka nej nenadobúda zdravé stravovacie návyky. Naopak, drastickým obmedzovaním si vybuduje veľký pocit deficitu, čo v konečnom dôsledku vedie k neskoršiemu priberaniu. Tak načo by ste ju mali držať?

 

Perfektne jednoduché! TOTO je návod, ako sa zbavíte (po)vianočných kíl bez tvrdej diéty!

Urobte postupné zmeny
Možno výsledky neuvidíte o pár dní, ale dopracujete sa k nim zdravším spôsobom a výsledný efekt bude mať trvácnejší predpoklad. Môžete si dať jeden deň detoxu, kedy svoj príjem obmedzíte iba na pitie zeleninových štiav, prípadne bylinkových čajov, ale potom postupne prejdite na rozumné stravovanie. Jednodňovou očistou telo naštartujete na zmenu, žalúdok sa pocitovo scvrkne a vy vyjdete z prejedacieho blúdneho kruhu.

Vyraďte sladké
Minimalizujte konzumáciu sladených pokrmov a nápojov. Ide o zbytočne veľké množstvo kalórií a žiadne živiny. Na zamyslenie budú stáť i ostatné sacharidy, ako sú cestoviny, pečivo, obilniny a pod. V miernom množstve sú v poriadku, ustrážte si preto ich mieru. Keďže sa nejedná o diétu, občasná konzumácia je povolená, je však určite zdravšie aj ľahšie nahradiť sladkosti ovocím a orechmi, prípadne ich zdravšou alternatívou. Ako prílohu k mäsu voľte radšej zeleninu.

Zvýšte príjem bielkovín
Vďaka zvýšenému príjmu bielkovín sa zbavíte nechcených kilogramov. Ide o ideálne naštartovanie metabolizmu. Nemusíte sa prejedať výlučne mäsom, bielkoviny sa nachádzajú tiež v mliečnych výrobkoch, strukovinách, zelenine.

Pozor na tekutiny
Nielen alkohol je kalorický. Za ukladanie tuku na kritických partiách môže tiež pravidelný príjem sladených nápojov. Rôzne soft drinky, ale tiež džúsy, sladený čaj či káva, ochutené minerálky a podobné lákadlá sú nenápadným vinníkom vášho veľkého zadku, či brucha. Nahraďte ich nesladenými bylinnými čajmi a obyčajnou stolovou vodou.

Zaraďte do programu pohyb
Nemusí ísť o šport ako taký. Zaradiť do svojho života pohyb znamená využiť každú voľnú chvíľku a príležitosť na aktivitu. Choďte do práce pešo alebo vystúpte o dve zástavky skôr, zabudnite na výťah a používajte schody, každú hodinku sa v práci na pár minút choďte prejsť po budove. Takéto bezbolestné zaktivovanie každodenného života vám prinesie zvýšenie výdaja kalórií, čo znamená štíhlejšiu postavu.

Nájdite si čas na šport
Nemusí ísť bezpodmienečne o návštevu fitnes centra alebo inú organizovanú aktivitu. K športovému pohybu patrí i rezká chôdza alebo pár cvikov na koberci pred telkou, prípadne ranná rozcvička. Všetko sa ráta a všetko je lepšie, ako ničnerobenie. Neurobíte tým dobre iba svojej postave, prospešné to bude i pre vaše zdravie a psychiku.