Reklama

Tajomstvá filmovej módy: Prečo kožušina na plátne zosobňuje luxus?

Módna návrhárka Silvia Fendi poskytuje iný uhol pohľadu. Apeluje na ľudí, aby sa v prvom rade zaujímali o to, odkiaľ materiály pochádzajú. Ako sa vyjadrila pre Vogue: ,,Prestávate používať kožušinu, no stále nosíte kožu a jete mäso? Je dôležité pochopiť zdroj – rovnako ako chcete napríklad vidieť, ako sa zaobchádza s kurčatami, ktoré produkujú vaše vajcia, chcete vidieť, odkiaľ pochádza kožušina. Verím v úplnú transparentnosť – pre každý materiál, ktorý používame, máme certifikát, ktorý môžete sledovať.“

Zdroj: Instagram @jasmina_alagic

Moderátorka Jasmina Alagič stavila na kožuch.

Pokiaľ patríte k milovníčkam filmov, určite ste si všimli, že pravá kožušina nechýba vo viacerých hollywoodskych snímkach. Marilyn Monroe mala oblečený biely norkový kožuch a líščiu štólu vo filme Páni majú radšej blondínky (1953). Barbra Streisand dokonca získala Cenu Akadémie za najlepšiu herečku za film Funny Girl (1968) v nádhernom leopardom kabáte a klobúku. Pamätnou je aj scéna z filmu Sex v meste (2008), keď Kim Cattrall alias Samantha prišla v úchvatnom bielom norkovom kožuchu. Nezabudnuteľná bola v kožušinových čiapkach aj Keira Knightley vo filme Anna Karenina (2012). Nemôžeme vynechať ani kožušinu, ktorú na sebe mala Jennifer Lawrence vo filme American Hustle (2013). Divákov odzbrojila v kabáte z bobra, na ktorom nechýbal strieborný lem z líšky. To, čo všetky herečky spája, je dojem, ktorý v kožušine zanechali. Pôsobili luxusne a štýlovo, vďaka čomu sa na filmovom plátne stali nenapodobniteľnými. A tento efekt vyvoláva kožušina dodnes.

Strana

3/3

Autor článku

Miroslava Košťálová

Externá editorka webu Wanda.sk
K písaniu má vzťah odmalička. V období dospievania si založila blog o modelkách, vďaka ktorému získala prvé skúsenosti s robením rozhovorov. Vášeň k slovu ju priviedla k štúdiu editorstva a vydavateľskej praxe, ktoré neskôr rozšírila o dejiny a teóriu divadla. Bola súčasťou redakcií viacerých divadelných festivalov. Externe spolupracovala s vydavateľstvom Ikar na tvorbe kníh. V časopise Emma mala rubriku Hot téma, v rámci ktorej sa venovala trendom v oblasti randenia.
Reklama