Názov pozície môže mnohým pripadať obzvlášť zložitý a ľahko sa v ňom môžu stratiť. Preto ho jogíni často nahrádzajú jednoduchším – Tancujúci Shiva. Túto prezývku dostala na základe obvyklého obrazu najuctievanejšieho indického boha s rukami prekríženými pred sebou. Ak aj vy túžite po novom spôsobe, ako svoje telo zdravo povykrúcať, skúste si ju.

K tomu, aby si viac vážil sám seba, dokáže mladému človeku pomôcť aj to, že odhalí v čom je dobrý. Možno je to kreslenie, možno by dokázal písať do školského časopisu. A možno nepotrebuje v ničom vynikať, len si vybehnúť na prechádzku s kamarátom a vyvetrať si hlavu. Alebo ho naučte techniku upokojenia sa hlbokým dýchaním, ak ju ovládate. Prípadne nech skúsi jogu. So stresom či napätím sa dá vybabrať rôzne! 
Zdroj: Shutterstock.com

Podporte mentálnu rovnováhu, získajte flexibilitu v nohách

Ásana, kde v stoji na jednej nohe vytáčate svoj trup do strany, nepatrí medzi najjednoduchšie, pri plnej koncentrácii sa však dá zvládnuť. Existuje tiež niekoľko modifikácií, ktorými si môžete pozíciu uľahčiť, zosilnieť a zvyknúť si v nej, získať flexibilitu a následne napredovať v ústrety plnej verzie. Pamätajte ale, že jogová prax je dlhodobá práca nielen na svojom tele, ale rovnako i mentálnom vývoji. Tanec Shivu zobrazuje striedanie cyklov vzniku a zániku, narodenia a smrti. Prevádzanie pozície vedie k prijatiu týchto cyklov a zlepší vašu schopnosť nájsť rovnováhu a pokoj uprostred večných zmien.

„Na fyzickej úrovni balančná pozícia tancujúceho Shivu pomáha k lepšej flexibilite i sile dolných končatín, veľmi kvalitne strečuje hlboký sedací sval, ako i vonkajšiu stranu nohy a samozrejme pracuje tiež na zdokonaľovaní rovnováhy. K duševným benefitom patria lepšia mentálna aj emocionálna stabilita, podpora sebadôvery, oživená a zároveň ustálená myseľ,“ vymenováva hlavné pozitíva ásany Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Tak, ako všetky rotácie, aj táto bude liekom pre vašu chrbticu, ktorý ju nielen ozdraví, ale i vyživí. Stojná noha účinne zosilnie a to i v tých najmenších svaloch, väzoch, šľachách. I keď stred tela prioritne zapojený nie je, aktívny je vždy a teda pracuje. Rovnako, ako i svaly pozdĺž chrbtice a natiahnuté paže. Premasírované budú brušné orgány, funkcia trávenia bude výkonnejšia.