Zatiaľ čo niektoré pozície v joge môžu byť pre mnohých veľmi komfortné, pre iných predstavujú doslova utrpenie. To však neznamená, že by ich nemali skúšať prevádzať. Naopak, postupne a vnímavo budú do asány svoje telo krok po kroku posúvať. Balančný joga drep má totiž mnoho jednoduchších modifikácií.

joga
Zdroj: Pexels

Rozprúďte energiu, nájdite rovnováhu

Asána sa radí medzi pozície v stoji, otvárače bedier, ako i balančné pozície. Aplikovať ju teda môžete za rôznymi účelmi a s rozličným cieľom zamerania. „V pozícii dosiahnete uvoľnenie v oblasti vnútornej časti bedier, natiahnu sa slabiny aj vnútorná strana stehien. Strečing pocítite aj v oblasti sedacieho a zadného stehenného svalstva. Úľava sa dostaví najmä v spodnej časti chrbta. Roztvorí sa hrudník a napriami trup,“ vysvetľuje niektoré z fyzických benefitov inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy, Monika Pálová.

Asána balančného hlbokého drepu však nie je iba úľavovou pozíciou, je tiež efektívnym posilnením, predovšetkým pre oblasť dolných končatín, prednej strany stehien, ako i kolien, lýtok, členkov a všetkých drobných svalových vlákien na chodidlách. Markantné je i zapojenie svalov panvového dna, pozícia je preto vhodná i v tehotenskej joge. Zlepšuje trávenie a pomáha aj pri menštruačných ťažkostiach. Vie byť veľmi pohodlná, človek však do tohto stavu musí dospieť trpezlivou a dlhodobou praxou.