Existujú jogové pozície, ktoré bežne prevádzame pri strečingu netušiac o ich jogovom pôvode. Bočný lanč alebo výpad je celkom bežný pri naťahovaní u bežcov, či cyklistov.

joga
Zdroj: Pexels

Uvoľnite bedrá, spevnite jadro, zlepšite rovnováhu

Ak hľadáte vynikajúci otvárač bedier, určite bočný lanč nevynechajte. Patrí medzi bežné jogové pozície, ktorými si krásne ponaťahujete boky, zadné stehná, triesla a z časti i sedacie svaly. „Fyzickými benefitmi ásany sú aj pevnejšie svaly stredu tela, posilňujete tu svoj core. Prenášaním váhy tela z jednej strany na druhú zlepšujete rovnováhu. Tá je zapojená aj vďaka asymetrii pozície. Pracujete tiež na ohybnosti kolenných i bedrových kĺbov. Pozícia nie je ťažká a jej výhodou je pomerne veľká variabilnosť. Prispôsobiť sa dá aj úplným začiatočníkom alebo ľuďom s drobnými pohybovými obmedzeniami,“ vysvetľuje fyzické pôsobenie ásany Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. Uvoľnenie bedier súvisí s odbúraním psychického napätia, ktoré v nich často držíme. Pozícia tiež vyžaduje plnú koncentráciu na postoj a pohyb tela, čo v konečnom dôsledku zlepší vašu schopnosť sústredenia sa na všeobecnej úrovni.