Máloktorý pohyb, či cvik dokáže svojimi účinkami konkurovať fyzickým ásanam v joge. Majú totiž oveľa ďalekosiahlejší efekt, ako len telo spevniť a natiahnuť. Menia myseľ, odkrývajú dušu, energizujú a zároveň upokojujú.

Kegelove cviky sa dajú trénovať aj v pozícii mostíka
Zdroj: shutterstock

Ženskosť, rovnováha, ponorenie dovnútra

Pokiaľ postrádate v sebe ženskú energiu, máte pocit rozháranej mysle a trpíte napätím, pozícia bohyne v predklone je pre vás výborným prostriedkom, ako v sebe ženskosť opäť prebudiť, myseľ upokojiť, ponoriť sa do vlastného stredu a získať naspäť rovnováhu. Tieto a mnohé iné vlastnosti v sebe ásana skrýva.

„Po telesnej stránke je účinným otváračom bedier, posilňovačom dolných končatín, ale i trupu a ramien, učiteľom balansu. Na pevné zastabilizovanie tela v ásane bohyne v predklone je potrebná spolupráca celého tela – nohy sú nehybné, chrbát napriamený, stred tela pevný. To vyvoláva aktivitu svalstva kompletného tela,“ opisuje fyzické benefity Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. V partiách vnútornej strany stehien i triesiel dochádza k vynikajúcemu strečingu, držaním tela na špičkách sa zapájajú i tie najdrobnejšie svaly na chodidlách.

Predklon vyžaduje podopieranie driekovej časti chrbta pevným brušným svalstvom a aby sa to mohlo diať, chrbát musí byť napriamený. Ruky v upažení krásne spevnia a vytvarujú paže a zapoja svaly okolo lopatiek. Ideálny tréning pre celé telo. Ak k tomu prirátame priaznivé pôsobenie na ženskú energiu, reprodukčné i ostatné brušné orgány, zistíme, že pozícia je vo svojom celkovom pôsobení skutočne geniálna. Nasmerovanie pohľadu dole k zemi vedie k ustáleniu i upokojeniu.