Sila na zemi predstavuje v jogovej praxi nevyhnutnú časť lekcie, kedy budujete pevné svalstvo v niektorých z dolných pozícií. Asána Hviezdnej dosky je vcelku náročná, postupným praktizovaním jednoduchších variantov sa k nej však môžete pomaličky dopracovať.

joga
Zdroj: Pexels

Posilnite telo, vytvarujte štíhly pás, stabilizujte sa

Pozícia bočnej dosky, kedy hornú nohu zdvíhate vysoko do vzduchu skrýva v sebe silu, precítenie, rovnováhu. Je výborným prostriedkom, ako sa naučiť plnej koncentrácii a zároveň telo efektívne posilniť.

„Spevnenie tela sa deje veľmi komplexne. Ak chceme pozíciu zvládnuť a zároveň previesť technicky správne, zapojí sa väčšina svalových skupín tela. Veľmi markantná je tu práca šikmých brušných svalov, ako i celkovo svalstva brucha. Rovnako však zosilnejú paže, zápästia i nohy. Telo sa krásne predlžuje a posilňuje do hĺbky,“ vysvetľuje Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Udržanie rovnováhy v pozícii nie je vôbec jednoduché. Nutná je spolupráca veľkej časti svalov, ako i plná koncentrácia na prevádzaný pohyb. Buduje sa odhodlanie, sebadôvera, schopnosť sústredenia, ako i udržanie stability a to rovnako na fyzickej, ako aj na duševnej úrovni. Nezabúdajte, že najväčšiu silu máte vo svojom strede a vo svojej mysli.