Jogové ásany, kde efektívne posilníte jadro tela sa vždy rátajú. Dnešná kombinácia pozícií trojnohého psa a pritiahnutia kolena k nosu je vynikajúcim spôsobom, ako telo krásne predĺžiť a zároveň posilniť od samotného vnútra.

Raz denne sa aspoň na chvíľu uvoľnite.
Zdroj: Shutterstock

Naštartujte metabolizmus, rozprúďte energiu, posilnite telo

Kombinácia pozícií v sebe zahŕňa silu, strečing, inverziu, hlboký predklon, rovnováhu. Jej účinky sú teda skutočne obsiahle. „Spojenie ásany trojnohého psa s pritiahnutím kolena k nosu predstavuje veľmi komplexné posilnenie tela. Svalstvo je tu zapojené z oboch strán, teda z prednej i zadnej strany. Trojnohý pes výborne spevňuje paže, chrbtové, sedacie i zadné stehenné svalstvo. Pritiahnutie kolena k nosu vedie najmä ku kvalitnejšej konzistencii brušného svalstva, pevnejšiemu jadru, ako i k vyrysovanejším pažiam,“ opisuje hlavné fyzické benefity pozícií Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Na to, aby ste pozície zvládli a dokázali previesť so správnou technikou potrebujete aktívne zapojenie jadra. Keď telo pracuje efektívne, zvyšuje sa jeho výkon i výdrž. Lepšie na tom bude i cirkulácia krvi. Uzemnenie na troch bodoch opory zlepšuje rovnováhu a to nielen po fyzickej stránke, ale tiež v situáciách, ktoré prináša život. Keď zosilniete v tele, odolnými sa stanete i v psychickej oblasti. Navyše sa zbavíte stresu, slabosti, tráviacich ťažkostí, bolestí hlavy aj chrbta. Ozdravujúce účinky pocítite aj na nervový systém, efektívne sa regeneruje, obnovuje, nabudzuje.