Otváračov, uvoľňovačov bedier nie je nikdy dosť! Je to práve oblasť bokov, kde sa nám ukladá najviac napätia. Túto tuhosť veľmi výrazne cítime v pozíciách, ktoré sa zameriavajú na ich naťahovanie. Variant v ľahu nám ale dokáže poskytnúť väčší komfort, poďte si ho vyskúšať.

Pzdrav Slnku radšej necvičte počas menštruácie.
Zdroj: Shutterstock.com

Odstráňte napätie, prebuďte sexualitu

„Pozícia holuba v ľahu je zameraná najmä na uvoľnenie bedier zo strany sedacieho svalstva. Veľmi účinne tiež uľaví spodnej časti chrbta i krku a vystrečuje vonkajšiu stranu stehna, ako aj zadnú stranu ramien. Okrem toho poskytuje príjemný komfort v pohodlnom položení na chrbte, ktorý sa takto jemne masíruje“ opisuje základné telesné benefity ásany Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Pozícia má tiež množstvo zdravotných účinkov. Vďaka nastaveniu nôh dochádza k masáži brušných orgánov, čo vedie k ich stimulácii a lepšej činnosti. Tráviace šťavy sa správne vylučujú, trávenie tak celkovo prebieha ľahšie a efektívnejšie. Poloha tela je ideálna na podporu činnosti pankreasu, obličiek, pečeni, ako i reprodukčných orgánov. Prípadne ťažkosti s močovým systémom budú praktizovaním holuba v ľahu redukované.

Zlepšiť sa môžu stavy migrén aj nervová nerovnováha. Celkovo vedie k odbúraniu napätia a stavov nepokoja. Stimulovaním druhej, sakrálnej, čakry sa otvára priestor k sexualite, emóciám, vzťahom, tvorivosti. Pozíciou popracujeme teda aj na svojom celkovom bytí.