Jogová prax je známa pozíciami, kde sa na svet pozeráme hore nohami a to sa pritom vôbec nemusíme postaviť na hlavu. Sú aj iné, jednoduchšie ásany s rovnako pozitívnym efektom. Lebo prekrvenie opačným smerom je pre organizmus veľmi blahodarné.

joga svieca
Zdroj: Shutterstock

Na čo sa mám pozerať obrátene?

Tak ako aj iné fyzické pozície, aj ásana lomenej sviečky je z veľkej miery mentálnou prácou. Pomáha nám získať nadhľad a meniť postoje. Obrátenou polohou tela sa naučíme aj rôzne situácie, okolnosti, veci vnímať z iného uhľa pohľadu, nielen toho zaužívaného. Vykoľajenie zo zabehnutého zvyku vedie v konečnom dôsledku k zbystreniu vedomia i zmyslov.

„Po telesnej stránke ásana lomenej sviečky veľmi jemne strečuje zadnú stranu nôh, prednú stranu trupu a zadnú stranu krku. Má aj množstvo zdravotných benefitov. Prevádzať by ju mali pravidelne všetci tí, ktorí trpia kŕčmi v nohách alebo majú nohy často unavené. Vhodná je i pri migrénach, miernych depresiách, tráviacich ťažkostiach,“ odporúča inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy, Monika Pálová.

Týmto však pozitívne pôsobenie na zdravie človeka nekončí. Ásana tiež pomáha pri nízkom i vysokom krvnom tlaku, nespavosti, predmenštruačnom syndróme, menštruačných ťažkostiach, menopauze, problémoch s močovým systémom. Lepšia bude i cirkulácia krvi v tele, dychový cyklus, imunitný systém. Odstráni sa únava, zharmonizuje nervový a predovšetkým endokrinný systém.