Milujeme otvárače bedier! Vedia nám krásne uvoľniť nahromadené napätie, stuhnutie, nepohodu v danej oblasti a verte tomu, že práve tam ich obvykle máme dosť. Navyše, pozícia kolísky je jednoduchá a pre väčšinu praktizujúcich aj príjemná.

Naklonený motýľ
Zdroj: Instagram.com/@lily_silverton

Lepšia flexibilita, viac energie, pokojná myseľ

V anglickom jazyku ásana vystupuje tiež pod názvom kolísanie dieťatka alebo detská kolíska, lebo poloha nášho tela skutočne pripomína činnosť, kedy v náručí držíme bábätko. Pri prevádzaní pozície obvykle tiež dochádza ku kolísavému pohybu s vlastnou nohou, čo prehlbuje uvoľnenie v oblasti bokov. Otváranie bedier je tu veľmi výrazné.

„Medzi základné fyzické benefity pozície patria strečing a zvyšovanie flexibility, ako aj posilnenie. Deje sa najmä v oblasti bokov, konkrétne dochádza k uvoľňovaniu napätia zadného, predného aj vnútorného stehenného svalstva, ďalej veľkého sedacieho svalu a tiež svalov panvového dna. Spomínané partie sa naťahujú a spevňujú zároveň, čo má pozitívny efekt na odolnosť bedier i dolných končatín a ich prípravu na iné, náročnejšie ásany. Strečovaním nôh dochádza k uvoľneniu stuhnutia a napätia v spodnej časti chrbta. Zvyšuje sa rozsah pohybu v bedrovom i kolennom kĺbe a celkovo v dolných končatinách,“ vymenováva celú radu účinkov Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. Zároveň sa vám krásne upokojí a vyčistí myseľ. Pozícia roztvára sakrálnu čakru, ktorá prislúcha sexualite, kreativite, vyrovnanosti. Vďaka tomu bude stimulovaná vaša predstavivosť a inovatívne myšlienky.