Pokiaľ má jogín patrične osvojený jogový základ a pozície vo svojej jednoduchej verzii zvláda technicky správne, môže začať prijímať nové výzvy. Asána loďky sa dá prevádzať v mnohých, viac, či menej náročných modifikáciách. Dnes vám predstavujeme rotácie v loďke.

joga
Zdroj: Pexels

Vybudujte svaly do hĺbky, ozdravte chrbticu, získajte pružnosť

Keby sme pozíciu vykrútenej loďky chceli poňať z čisto fyzického hľadiska, nazvali by sme ju posilňovacou bombou pre komplexné svalstvo brucha, od povrchu do hĺbky, od priameho až po šikmé brušné svaly. „Svalové partie brucha sú v asáne rotačnej loďky zapojené skutočne výrazne. Môžeme ju nazvať akýmsi testom pre každý jeden sval prednej strany trupu – od ramien až po bedrá.

Skvalitňujeme v nej hlboký stabilizačný systém, svaly panvového dna, zlepšujeme rovnováhu i koordináciu pohybov. Vo vytočení trupu sa zväčšuje zaťaženie šikmého brušného svalstva na vnútornej i vonkajšej strane,“ opisuje telesné benefity pozície Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. Pozícia vám krásne rozprúdi energiu v tele, zlepší sa cirkulácia krvi, premasírujú sa brušné orgány. Účinkuje proti zápche, stimuluje pohlavné orgány, ako i celú panvu. Ak ste často unavení, či letargickí, je to tá správna asána pre vás.