Jogová prax pracuje s telom formou nadstavby. Keď už si osvojíte určitú pozíciu a zvládate ju technicky správne, ponúkne vám jej náročnejší variant, spolu s ktorým prichádzajú pre telo i nové výzvy. Dnes je pre nás takou ásanou trojnohá chaturanga.

Sadnite si do pozície lotosového kvetu, otočte dlane a chrbtami rúk ich položte na kolená. Vystrite chrbát a sústreďte sa na dych.
Zdroj: Shutterstock

Naberte silu, zlepšite rovnováhu, prekonajte limity

Ásana je akýmsi druhom úzkeho kľuku, kde je nevyhnutná spolupráca svalstva celého tela a dôkladná koncentrácia. Bez zapojenia jadra tela, ako i všetkých vrstiev brušného svalstva len ťažko pozíciu môžete previesť správne. „Trojnohá chaturanga môže byť pre praktizujúceho veľmi efektívnou z hľadiska posilnenia paží, teda ramien, bicepsu i tricepsu. Výrazné je i zapojenie hornej časti chrbta a tiež zadnej strany zdvihnutej nohy, vrátane sedacieho svalstva.

Silnejšie sa stanú aj vaše zápästia a predlaktia,“ vymenováva fyzické pozitíva pozície Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. Ásanou sa staráte aj o zdravie vašej chrbtice, keďže spevňuje svalstvo pozdĺž nej. To v konečnom dôsledku môže viesť k vylepšeniu postoja tela a celkovému napriameniu. Ukotvenie tela na troch oporných bodoch, dlaniach a jednej špičke, buduje rovnováhu a tiež schopnosť koncentrácie. Pozitívny vplyv má pozícia na tráviace ústrojenstvo. Ak sa skutočne spevníte vo svojom strede, pozíciu zvládnete lepšie a to platí i po duchovnej stránke v prípade rôznych životných okolností.