Jedna zo základných jogových pozícií, strecha, má množstvo variácií. Ásana trojnohého psa je jednou z nich a aj tú môžeme obohatiť o viac, či menej náročné obmeny. Dnes budeme ťahať špičku k hlave a hlavu k špičke.

joga
Zdroj: Pexels

Prúdenie energie vďaka aktivácii a roztvoreniu

Princípom jogy je začať jednoduchým a na ceste fyzického i duševného rastu postupne pozície nabaľovať. Vtedy, keď ste na to skutočne pripravení. Nesiliť, netlačiť, iba vnímať, dýchať, rešpektovať. Presne o tom je i pozícia trojnohého psa s nohou pri hlave. Či ste na ňu skutočne pripravení spoznáte podľa toho, že sa v trojnohom psovi cítite dobre a nebojujete so sebou. Ide totiž o spojenie balansu, sily, natiahnutia.

„Ásana trojnohého psa, kedy sa snažíme špičku zdvihnutej nohy ťahať k hlave a hlavu zakláňame k špičke veľmi intenzívne aktivuje zadnú stranu tela, konkrétne celú plochu chrbta, ramená, ako aj sedacie a zadné stehenné svalstvo nohy vytiahnutej nahor. Pri opačnej nohe zas dochádza k vystrečovaniu rovnakého svalstva. Strečujú aj predné partie trupu na strane zdvihnutej nohy. Ako vidíme, pozícia je veľmi komplexná,“ opisuje ásanu inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy, Monika Pálová.

Tak ako pri všetkých záklonoch, aj tento pri technicky správnom prevedení krásne prekrví chrbticu, ozdraví ju a zlepší jej pružnosť. Poloha tela dole hlavou upokojí centrálny nervový systém, uľaví od bolestí hlavy, stimuluje k aktivite. Zbavenie sa stresu a nabudenie sú samozrejmosťou. Zlepšuje sa činnosť obličiek i tráviaceho ústrojenstva.