Jednoduché jogové pozície prevádzané v sede patria medzi veľmi obľúbené. Hoci pôsobia nenáročne, na telo majú množstvo pozitívnych telesných i mentálnych účinkov.

Nesústreďte sa len na jednu svalovú partiu.
Zdroj: Shutterstock

Prebuďte múdrosť, vyvolajte pokoj, natiahnite krk

Z ásany tuleňa v sede vyžaruje pokoj a zahĺbenie sa do seba. Niet divu, že tieto vlastnosti predstavujú jedny z mnohých, ktorými pozícia oplýva. Uvoľňuje napätie, tlmí účinky stresu, podporuje schopnosť koncentrácie, zlepšuje funkcie mozgu. Pri pravidelnom praktizovaní vedie k stimulácii šiestej čakry, tretieho oka, ako i siedmej, korunnej čakry. Tretie oko je spojené s múdrosťou, intuíciou, jasnovidectvom, korunnú čakru prezentuje pokojná myseľ a večná blaženosť. „K fyzickým benefitom pozície tuleňa v sede patrí najmä efektívny strečing krku a ramien. Ásana zároveň zapája svalstvo jadra tela a posilňuje kardiovaskulárny systém. Lepšie na tom bude i trávenie,“ vymenováva pozitíva pozície Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. Aktivovaný je aj parasympatetický nervový systém. Pozícia vás schováva a roztvára zároveň.