Aj keď pozícia trojuholníka je praktizovaná v takmer každej jogovej lekcii, málokto prevádza jeho náročnejší variant vznášajúceho trojuholníka. Ten dokáže dať klasickej verzii ešte väčšiu intenzitu, predĺženie, silu.

Joga proti stresu
Zdroj: Shutterstock

Natiahnite sa, spevnite sa, zjednoťte sa

Vzhľadom na postavenie v hornej časti tela, vyžaduje ásana vznášajúceho trojuholníka pevné ukotvenie na celej ploche oboch chodidiel. A to je faktor, na ktorý by ste sa mali zamerať, ako prvý. Pokiaľ totiž nebudete správne uzemnení, väčšina vašej snahy a energie bude smerovať k udržaniu rovnováhy a nie k dosiahnutiu a precíteniu pravého efektu pozície. Spolupráca tela, ako i koordinácia pohybov bude veľmi náročná. Rovnako i v živote nemôžete robiť veľké pokroky, ak nemáte postavené pevné základy v osobnostnej oblasti. Aj túto skutočnosť vás vznášajúci trojuholník naučí.

„Máloktorá pozícia nám tak krásne predĺži prednú i zadnú stranu trupu, ako variácia vznášajúceho trojuholníka. Udržanie rúk v predĺžení trupu totiž vyžaduje intenzívnejšie zapojenie šikmých i priamych brušných svalov a tiež celej plochy chrbta. Spevnejú i dolné končatiny. Ásana strečuje a posilňuje zároveň a to prakticky celé telo. Zatiaľ čo jedna polovica tela pevnie, tá druhá sa naťahuje a to je na nej geniálne,“ opisuje účinky pozície Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. Stimuluje brušné orgány, odstraňuje stres i symptómy menopauzy. Pôsobí terapeuticky na úzkosť, ploché chodidlá, neplodnosť, bolesti krčnej chrbtice, osteoporózu, zápal sedacieho nervu.