Cvikov na spevnenie stredu tela nikdy nie je dosť. Robia naše telo odolnejším a pôsobia, ako lepidlo, ktoré nás zoceľuje v tom najhlbšom vnútri. Dnes sa zameriame na zadnú stranu trupu a posilníme chrbát i zadok.

Táto poloha dokáže uvoľniť chrbát a uľaviť od bolesti.
Zdroj: shutterstock

Odolná chrbtica = odolné celé telo

Cvik je pomerne jednoduchý, vyžaduje si však dôsledné dodržiavanie správneho technického prevedenia. Iba vtedy môže priniesť želaný pozitívny efekt. Ide dokonca o veľmi malý rozsah pohybu, ale o to väčšie precítenie posilnenia. „Ak sa naučíme cvik prevádzať správne a dôsledne, telo sa nám odvďačí pevným svalstvom v hĺbke chrbta, ako i pekným posilneným zadočkom. Výborné na ňom je, že zadná strana tela sa tu zapája skutočne efektívne. Ak si základný variant osvojíte, môžete svoje telo motivovať ďalej a obohatiť cvik o pridanie fitnes pomôcok, ako sú jednoručné činky a expandery,“ nabáda k napredovaniu Monika Pálová, inštruktorka CORE, Body Forming i Joga lekcií. Aby ste si cvikom skutočne pomohli k zdravšiemu a pevnejšiemu telu a tiež krajšej postave, potrebné je dodržiavať základné zásady správneho nastavenia tela. Tie vás účinne ochránia pred škodlivým preťažovaním kĺbov aj chrbtice. Prevádzajte preto posilnenie vždy vnímavo a s plnou koncentráciou na vykonávaný pohyb.