Záklony predstavujú nevyhnutnú súčasť jogovej praxe. Aby však priniesli svoje pozitívne účinky, je potrebné ich prevádzať vedome a správne. Pozícia kobylky predstavuje akúsi predprípravu na rozsiahlejšie záklony a do ich tajov vás dokáže veľmi jemne a nenútene vtiahnuť.

Savasana predstavuje tradičnú odpočinkovú pozíciu v joge.
Zdroj: Shutterstock

Rozprúďte v sebe energiu, odpútajte sa od negatívnych vzorcov

Kobylka symbolizuje schopnosť prekonať strach a vydať sa smerom pozitívnych zmien. Veľmi účinne vám teda môže pomôcť zlepšiť kvalitu života. Okrem toho prináša i radu fyzických a zdravotných benefitov.

„Ásana kobylky posilňuje zadnú a naťahuje prednú stranu tela. Zapája a teda tonizuje svalstvo komplexného chrbta, dolné končatiny a z časti paže. Naproti tomu je schopná krásne roztvoriť a tým vystrečovať oblasť hrudníka, brucha a prednú stranu ramien. Navyše napomáha napriamenému a správnemu držaniu tela,“ vymenováva hlavné fyzické prednosti pozície Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Veľmi výrazne je posilnená i oblasť šije. Vďaka intenzívnej aktivácii zadnej strany sa energia v tele rozprúdi, tlak na brucho zas stimuluje orgány. Prevádzaním kobylky si zlepšíte tráviace procesy, podporíte činnosť pečene a pankreasu. Posilnený je i parasympatický nervový systém, nervové centrá sa dynamizujú, predovšetkým tie, ktoré ovládajú podbrušie. Pokiaľ vo svojom vnútri dlhodobo bojujete s neproduktívnymi vzorcami správania a myslenia, ktoré pôsobia negatívne na kvalitu vášho života, ste na správnej adrese.