Ak strom vlastní pevný koreň i odolný peň, bežná búrka, či vietor ho nerozhádžu. Ani keď sa nakláňa zo strany na stranu a jeho konáre sa prehýbajú pod náporom. V ásane stromu s variáciou úklonu sa rovnako odolní stanete i vy.

Tento cvik vám pomôže uvoľniť napätie krku.
Zdroj: Shutterstock

Nehybnosť a pevnosť stromu

V prírode sú stromy akýmsi symbolom pokoja, ticha, nezlomnosti. Žijú v súlade s rytmom striedajúcich sa ročných období a cirkadiánnom rytme sveta. V indickej kultúre symbolizujú lásku a oddanosť. „Na hodinách jogy predstavujú dokonalé upokojenie mysle, plnú koncentráciu a stabilné uzemnenie.

Odvďačia sa vám zlepšením rovnováhy, predĺžením a posilnením chrbtice, ako i dolných končatín, najmä drobných svalov na chodidlách a v okolí členkov. Veľkým pozitívom je i roztvorenie, uvoľnenie oblasti bedier,“ opisuje účinky balančného stromu Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Ak je ásana obohatená o rôzne nadstavbové variácie, svaly dostávajú nový impulz, čo vedie k ich pevnejšej a odolnejšej konzistencii. Kvalitnejší bude aj vaše jadro, zdokonalí sa postoj a držanie tela. Pre vnútorné stehná a triesla je pozícia výborným strečingom. Na energetickej úrovni upokojí vašu myseľ a uvoľní centrálny nervový systém.