Fitness Návod, ako jogovať: Ladná a uvoľňujúca pozícia MAČKA (+ VIDEO)

joga
ZDROJ: Shutterstock

Ak pozorujeme skutočnú mačku, môžeme zistiť, že jej pohyby sú ladné a uvoľňujúce. Toto zviera často prehýba a ohýba chrbát, vďaka čomu je jej telo veľmi pružné. I my v joge môžeme praktizovaním pozície mačky zvýšiť svoju flexibilitu.

Poloha volavky
Zdroj: Shutterstock

Pružnejší v hlave, pružnejší v tele

Nič sa nedeje výlučne na fyzickej úrovni a práve joga učí, že ak máme tuhé telo, na vine je predovšetkým neflexibilná myseľ. Preto by sme na tejto skutočnosti mali popracovať ako prvej. Následne bude krok po krôčiku napredovať i naše telo. „Pozícia mačky sa radí medzi základné jogové ásany a je veľmi jednoduchá na prevedenie. Máme teda možnosť v nej nechávať všetko plynúť a vyhnúť sa tak obvyklému napätiu a tlaku.

A presne tak by sme sa v nej mali správať – uvoľnene a zároveň vedome. Vtedy nám môže priniesť všetky benefity, ktorými oplýva,“ opisuje pozíciu Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. Mačka a pohyby v nej predstavujú pre chrbticu jedinečnú masáž. Podobne sú na tom i brušné orgány, ktoré sú zľahka stimulované. Vďaka ohýbaniu i prehýbaniu chrbtice sú posilnené aj obličky a nadobličky.

Po fyzickej stránke sa telu dostáva vynikajúce natiahnutie, uvoľnenie aj posilnenie. Praktizujúci vedomejšie vníma postavenie chrbtice, čím sa zlepšuje jeho základný postoj i rovnováha. Chrbtica nadobudne správne postavenie, čiže mačka slúži aj ako výborná prevencia pred bolesťami chrbta. „Pozícia mačky v prehnutí chrbta otvára hrudník, čo podporuje prehĺbený dych.

Vďaka pomalému a hlbokému dychu sa zas upokojuje myseľ, čo odbúrava napätie a stres. Vďaka odbúranému napätiu a stresu sa funkcie orgánov dostávajú do normálnej činnosti, čo vedie k lepšiemu zdravotnému stavu. Ide teda o sled priaznivých účinkov, ktoré dohromady vytvárajú harmonického jedinca po telesnej i duševnej stránke,“ ospevuje pozíciu inštruktorka.

#WANDASK