Fitness Návod, ako jogovať: Pozícia ŠIROKÁ PALICA/KLIEŠTE (+ VIDEO)

Hormonálna joga zapája fyziku, fyziológiu a psychiku.
ZDROJ: Shutterstock

Ak sa práve potrebujete ponoriť do seba, nájsť svoj vnútorný pokoj, schovať sa pred svetom, urobte to prostredníctvom jogovej kombinácie pozícií širokej palice a klieští. Uvoľní z vás napätie, pomôže načerpať novú energiu.

Kurzy jogy s rýchlym tempom môže zahŕňať aj niektoré cvičenia podobné vysokointenzívnemu cvičeniu. Vyskúšajte napríklad lekciu power jogy, ktorá vám zaberie 15 až 20 minút a prinúti vás dokonale sa spotiť. Pri väčšine druhov jogy sa trénuje naťahovanie svalov - zvýši sa tak ich pružnosť a podporí relaxácia.
Zdroj: Shutterstock

Dostaňte sa do hĺbky svojho bytia

Predklon v širokom sede rozkročmo, ako môžeme pozíciu opísať, nám poskytuje jedinečnú formu dokonalého natiahnutia. Je to akási variácia hlbokého predklonu v sede, ktorá maximalizuje roztvorenie tela a v konečnom dôsledku napomáha jeho správnemu držaniu.

„Skutočnosť, že nohy natiahneme naširoko od seba, ponúka vynikajúci spôsob otvárania bedier a strečovania vnútornej i zadnej strany dolných končatín. Ak sa nakloníme dopredu, natiahnutie nôh ešte zintenzívnime a pridáme aj uvoľnenie chrbta i zadnej strany ramien,“ opisuje hlavné z fyzických benefitov pozície Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. Veľmi príjemne sa uvoľnia slabiny a posilní chrbtica. Brušné orgány sú stimulované, čím sa podporujú ich funkcie.

Na duchovnej úrovni je ásana ideálna pre tých, ktorí potrebujú na chvíľu zrelaxovať, upokojiť nervovú sústavu, myseľ. Pomocou nej skúšame a skúmame naše limity a tým poskytujeme priestor otváraniu nových možností, rozšírenia obzorov. Pohybom predklonenia, ktorý pripomína poklonu, sa na chvíľu zbavujeme pýchy a racionality, ponárame sa do hĺbky nášho ja. To nám pomáha znovu nadobudnúť našu vnútornú slobodu a podporiť svoj osobný rast.

#WANDASK