Fitness Návod, ako jogovať: Balančná pozícia KVETINKA (+ VIDEO)

cvičenie
ZDROJ: shutterstock

Jogové pozície vyžadujúce udržanie rovnováhy sú veľmi dobrým učiteľom našej schopnosti plne sa koncentrovať a udržať svoj vnútorný pokoj. Ak tieto faktory pri prevádzaní ásan absentujú, iba ťažko ich dokážeme ustáť. Čím náročnejšia poloha tela, tým dôkladnejšie ich je potrebné dodržiavať. Dnes sa to naučíme prostredníctvom pozície kvetinky.

Návod, ako jogovať: Pozícia ŽABA s veľmi priaznivou ásanou na otvorenie bedier (+ VIDEO)
Zdroj: Shutterstock

Ponorte sa do svojho vnútra

Nájsť pokoj vo vnútri seba nie je vôbec také jednoduché, ako by sa mohlo zdať. Keď to však dokážete, všetko pôjde ľahšie – ásany i váš život. Áno, cez vnútorný pokoj dokážeme veci nechať plynúť bez zbytočných zásahov, tlakov, násilia. Ak by sme sa stoj čo stoj snažili do pomerne náročnej pozície kvetinky dostať bez potrebného naladenia sa na ňu, zrejme by sa nám nepodarila a ak áno, tak len cez silu, čo nie je jej účelom. Pokiaľ ju budeme prevádzať správne, odvďačí sa nám zharmonizovaným telom i mysľou.

„Medzi základné benefity ásany kvetinky patrí harmonizácia činnosti nervovej sústavy, ako i redukcia pocitov napätia a stresu. Na fyzickej úrovni rozvíja stabilitu, pružnosť chrbtice, krásne naťahuje ohýbače dolných končatín, ako i celú prednú časť trupu a prednú stranu stehna. Posilňuje stojnú nohu, vrátane drobných svalových vlákien a väzov na chodidle i kolene,“ vymenováva pozitíva balančnej pozície Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Bez aktivácie jadra tela bude pre vás pozícia náročná a nie veľmi bezpečná, spevňujete tu teda i hlboké svalstvo brucha a chrbta. Kvalitnejšie bude aj svalstvo šije. V prípade, že sa pred svetom často uzatvárate, cítite apatiu, úzkosť, nechuť a mávate tráviace problémy, rovnovážna kvetinka vás roztvorí i rozradostní.

#WANDASK