Rovnako, ako čelná doska i tá bočná má mnoho menej, či viac náročných modifikácií. Predstavuje veľmi univerzálnu pozíciu, ktorú si každý môže prispôsobiť svojim momentálnym fyzickým schopnostiam. A to je na nej geniálne.

joga
joga
Zdroj: Shutterstock

Posilní telo, posilní myseľ, dodá sebadôveru

Na to, aby sme mohli pevne stáť na svojich nohách a kráčať sebavedomo životom, potrebujeme pevnú pôdu. Tú však nie je vôbec potrebné hľadať v exteriéry, ale vo vnútri seba. Má ju každý a kľúčom k nej je vaša vôľa. Ásana bočnej dosky vyzdvihuje potrebu obnovy, zlepšenia a vytvorenia pozitívneho života. Na ceste za týmto cieľom je najdôležitejšie ostať upriamený, stabilný, silný. A presne to sa deje v bočnej doske. Odmenou vám bude posilnenie nielen tela, ale i svojej sebadôvery, sebavedomia, zmyslu pre hodnoty. Nezamieňajte si však silu so strnulosťou, zachovajte si vždy flexibilitu a prispôsobivosť.

„Po fyzickej stránke je pozícia bočnej dosky silno posilňujúca. Najviac sú pri nej zapojené svaly rúk od ramien až po zápästia, hrudník, brucho a najmä spodná časť chrbta. V podstate pracuje celý trup, v prednej i zadnej časti. Buduje tiež rovnováhu a tú najviac získate aktiváciou jadra tela. V bočnej doske pracuje aj svalstvo nôh. Táto ásana je teda veľmi komplexná a spevňujúca telo, ako celok,“ opisuje bočnú dosku Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy. Po zdravotnej stránke energetizuje oblasť brucha, čím zlepšuje trávenie. Zlepšená bude i celková vitalita organizmu.