Jednoduché pozície sú obľúbené najmä u začiatočníkov, pretože sa do nich vedia ľahko nastaviť a precítiť efekt. To však neznamená, že tieto asány sú menej účinné po fyzickej, či duševnej stránke.

V ľahu na bruchu sa nadýchnite a ohnite sa tak, aby ste sa rukami natiahnutými dozadu chytili členkov.  Hlavu mierne zakloňte vzad. Kolená by ste mali mať otvorené na šírku bedrových kĺbov. V pozícii zhlboka dýchajte a ak to dokážete, mierne sa pohupujte. Pre orgány v brušnej dutine to bude výborná masáž.
Zdroj: Shutterstock

Otvorte a predĺžte sa

Pôvodný, sanskritský názov pozostáva z troch slov – natiahnutá, hora, pozícia. V angličtine však asána dostala výstižnejšie pomenovanie podľa postavenia tela. Hlava, ruky, nohy predstavujú hrany hviezdy a tým vytvárajú jej päťcípy tvar. „Asána päťcípej hviezdy môže slúžiť ako výborná medzipozícia, pomocou ktorej telo presúvate do rozdielnych pozícii v stoji. Je síce jednoduchá, ak v nej však chvíľu zotrváte a budete sa snažiť ju dokonale precítiť, efekt bude výrazný. Účinne vám spevní ramená i paže, okolie krížovej kosti, ako i päty a celé šľapy. Zlepšuje ukotvenie a nastavenie tela, čo je prospešné pre všetky pozície v joge. Lepšia bude tiež rovnováha tela, ako i ohybnosť v kĺboch,“ vymenováva mnohé z benefitov asány Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Päťcípa hviezda nás krásne napriamuje a zároveň spevňuje dolné končatiny. Vyrovnáva drobné nezrovnalosti tela, sústreďuje sa na vytvorenie rovnováhy medzi oboma polovicami tela. Ak v nej pobudnete po dobu niekoľkých prehĺbených dychov, trénujete tak svoju koncentráciu s vedomým precítením tela. Roztvára hrudník za zapojenia medzirebrových svalov, čím zlepšuje cirkuláciu a respiráciu. Otvára tiež Muladhara, koreňovú čakru a sakrálnu čakru. Vďaka postaveniu tela v pozícii sa vo vás rozprúdi energia a vy sa budete cítiť plní sily. Získate pocit, že môžete rásť ďaleko do výšin, fyzicky i psychicky.