Je príjemné schovať sa na chvíľu do seba a vrátiť sa plní energie. Áno, aj toto joga dokáže. Nájdete v nej pozície, ktoré majú mnohoraké a obojstranné účinky.

Aj tie najjednoduchšie asány z jogy pomôžu lymfu rozprúdiť. Nepotrebujete sa potiť a počítať pulzy, jednoducho sa len pomaly presúvate z polohy do polohy a sledujte si dýchanie. Lymfu rozhýbete aj plávaním, behaním a skákaním na trampolíne či švihadle.
Zdroj: Shutterstock.com

Zharmonizujte spojenie medzi srdcom a mysľou, otvorte ramená

Ásana tuleňa v stoji v sebe skrýva hlboký predklon, inverziu, strečing, regeneráciu. Pripomína snahu sa na chvíľu do seba schovať, upokojiť, zregenerovať sa. A následne vyjsť plní novej energie a sily čeliť tomuto svetu. „Po telesnej stránke je pozícia tuleňa v stoji výborným strečingom ramien. Krásne ich roztvára a dáva tak priestor i rozpínaniu hrudníka, čo účinne podporí hlboký dych. Uvoľní chrbát a efektívne ponaťahuje zadnú stranu nôh, ako i vnútorné stehná. Tiež otvára bedrá a vlastne naťahuje celú zadnú stranu tela. A hádajte čo posilňuje? Samozrejme váš core, ako väčšina ostatných jogových pozícií,“ opisuje ásanu Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Na duševnej úrovni podporí mentálne funkcie a nastolí rovnováhu medzi citovou a racionálnou stránkou, teda medzi srdcom a mysľou. Je tiež výbornou prevenciou pred depresiou. Stimulovaná je koreňová, sakrálna, solar plexus čakra, čo znamená podpora stability, sebaistoty, akceptácie. Nakoľko ide o určitú modifikáciu hlbokého predklonu, dochádza k výraznému premasírovaniu brušných orgánov, čo má množstvo pozitívnych účinkov – stimulujeme trávenie, zlepšuje funkciu pečene, sleziny, žalúdku. Pomôže tiež pri plynatosti a zápche. Podporená je i mozgová činnosť.