Väčšina pozícii v joge predstavuje vynikajúci a telu prospievajúci strečing. Sú teda jedinečnou formou natiahnutia pre športovcov po inej fyzickej aktivite. Ulahodia však rovnako i tým menej aktívnym.

Ľahnite si na podložku, ruky položte voľne popri tele. Nadýchnite sa, zdvihnite vystreté nohy a s výdychom ich pomaly dajte za hlavu. Oprite sa o špičky. Ak to nedokážete, pokojne nechajte nohy v pozícii, kedy tvoria z telom pravý uhol. V pozícii zostaňte 10 sekúnd.
Zdroj: Shutterstock

Posilnite výdrž a výkon v stehnách, ustáľte a upokojte myseľ

Záklon v Bojovníkovi III poskytuje roztvorenie prednej časti tela, ktorú mnohí často a nevedomky zatvárame. Na vine býva sedavé zamestnanie, hrbenie sa nad počítačom, zlé pohybové návyky, neblahé psychické rozpoloženie, ako je ustráchanosť, plachosť, zatváranie sa pred svetom. V Bojovníkovi III alebo v nízkom výpade, ako sa táto záklonová pozícia môže tiež nazývať, pracujeme na otváraní nielen svojho trupu, ale taktiež bedier i nôh.

„Prevádzaním záklonov v nízkom alebo plnom variante Bojovníka III veľmi zreteľne naťahujeme ohýbače bedier. Tie sú namáhané aj obyčajnou chôdzou, o niečo viac pri behu, ako i iných fyzických činnostiach. V rozsahu pohybu treba byť obzvlášť opatrní a nepresahovať svoje limity. Natiahnutiu sa dostáva aj iným partiám dolných končatín a to prednej strane stehna i sedaciemu svalstvu,“ opisuje benefity pozície Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Expandujú aj hrudník, pľúca, ramená. Keď sa predná strana tela roztvára, znamená to, že tej zadnej sa dostáva aktivity, čím sa efektívne posilňuje. Pokiaľ prevádzame náročnejší variant, pracujeme tiež na sile svojich stehien, vylepšovaní rovnováhy, koncentrácie a uvedomení si jadra tela. Ásana nás vie tiež krásne upokojiť a dostať do svojho stredu. Keď sa otvárame na fyzickej úrovni, pôsobí to i na našu psychiku a my tak dávame priestor novým možnostiam a výzvam.