Kultrelax KNIŽNÁ RECENZIA: Zacvičte si jogu s TOUTO knihou. Autorka Ann Swansonová vám poradí, ako na to!

joga s knihou
ZDROJ: Shutterstock

Joga je mostom medzi tým, kým ste, a kým môžete byť. Podporí fyzickú silu aj mentálnu odolnosť. Plus vám vylepší postavu. Preto je čoraz obľúbenejšia nielen v Indii, ale aj v západnom svete. Naučiť sa ju však správne je oriešok.

Pod správnym vedením

Jogu nie je ľahké zvládnuť podľa videí na internete. Kto to už raz skúsil, tak pochopí, že takto sa ešte nikto jogovým majstrom nestal. Nájsť dobrého inštruktora jogy je však náročné aj v bežnom živote. Joga je totiž cvičenie, ktoré nie je ani jednoduché. Pri nesprávnom prevedení cvikov si človek dokonca môže ublížiť. Preto je vhodné venovať príprave jogovej cesty dostatočnú pozornosť.

Presne na to slúži kniha JOGA od Ann Swansonovej. Ide ďalej ako bežné jogové knihy, ktorých je na trhu mnoho. Nepopisuje len správne cviky, ale ide hlbšie. Rozoberá, ktoré svaly a ako majú byť aktivované, ktoré máte cítiť a ktoré nie. To je základ k tomu, aby ste si sami dokázali ohodnotiť, či ste v polohe tak, aby vám prospievala, alebo je nutná zmena.

Mnoho praxe aj názornosti

Ann Swansonová sa hneď v úvode svojej publikácie priznáva, že vždy hľadala spojenie fyziológie, vedy aj mystiky. Čo by malo byť v joge v symbióze, ale málokto sa týmto trom aspektom venuje. Sama je pedagogičkou, lektorkou a terapeutkou v oblasti jogy. Vo svojej knihe, ktorá nesie podtitul Spoznajte anatómiu a fyziológiu pre bezpečné cvičenie, prezrádza to, čo vám možno ani mnohí lektori na hodinách neprezradili.

Joga
Zdroj: IKAR

Najznámejšie jogové pozície inak

Kniha JOGA na viac ako 200 stranách rozoberá bežné jogové pozície, s ktorými sa stretnete azda na každom cvičení jogy. Strecha, hora, ťava, pas, mačka, bojovníci..., skutočne zahŕňa plejádu cvikov, s ktorými si vystačíte do konca života. Každému cviku venuje štyri strany plné ilustrácií. Textu je menej, no vďaka precíznej kresbe kostry, svalov, celého človeka viete, aké časti tela sú aktívne, mali by byť, ktoré je nutné mať uvoľnené, na čo si dávať, pozor, nechýba odstránenie najčastejších chýb, ako aj typy, ako si správne cvičenie nastaviť. Veľkou výhodou je, že podľa aktívnych svalov si môžete zostaviť napríklad vlastnú sériu cvikov na vaše problémové partie.

Knihu začnite čítať od konca

Kniha JOGA je ušitá pre moderného človeka, ktorý sa s niektorým druhom jogy stretol v západných fitnes centrách. Najviac obsahu celej knihy zaberajú jednotlivé pozície. V začiatku si človek síce preopakuje aj základy ľudskej anatómie, ale zaujímavé je čítať knihu od zadnej časti. Autorka vynecháva dejiny jogy, mystickú hĺbku a tajomné mystéria, no ide na to prakticky. Hovorí o strese, o chronickej bolesti, o mozgu, o liečbe jogou, mentálnom zdraví, meditácii a spolupráci jogy a modernej vedy. Záver vás určite motivuje k tomu, aby ste jednotlivé pozície vyskúšali na vlastnej koži.

Kniha je určená začiatočníkom, ktorí sa chcú s jogou zoznámiť.  Rovnako pomôže pokročilým cvičenom vylepšiť prax. Vzhľadom na kombinácii jogových pozícii a najnovších výsledkov z oblasti ľudského tela sa však hodí aj skúseným lektorom, ktorým  môže rozšíriť obrozy.

#WANDASK