Pre niektorých nedosiahnuteľná méta, pre iných jogový sen. Balančný lotosový sed so zdvihom na rukách však nie je iba jogovou pýchou, je to tiež veľmi komplexná pozícia, ktorá vaše telo efektívne zdokonalí.

Doprajte si pred spaním príjemné uvoľnenie.
Zdroj: Shutterstock

Tréning pre lepšie predklony a rovnováhu

Lotosový sed na rukách je akousi nadstavbou bežného sedu v lotosovom kvete. Často býva súčasťou dynamickejších a silovejších druhov jogy a svoje nezastupiteľné miesto má v Ashtanga joge.

„Je vynikajúcim prostriedkom, ako popracovať na skvalitnení hlbokých predklonov a trénovať si rovnováhu. Zároveň spevňuje zápästia a v podstate i celé ruky. Nakoľko je pre zvládnutie pozície nevyhnutná spolupráca svalstva celého tela, tonizuje ho ako celok. Výrazne profitovať bude teda aj vaše jadro, trup, paže,“ opisuje benefity ásany Monika Pálová, inštruktorka Power a Vinyasa Flow jogy.

Dostatočným zotrvaním v správnom nastavení si zväčšíte priestor medzi stavcami, čo vaša chrbtica nepochybne ocení. Bude dlhšia, voľnejšia, zbavená zbytočného napätia. Okrem toho vás pozícia naučí, ako zosúladiť koncentráciu a pozornosť, ako i prúdenie energie. Pokiaľ sa budete do nej siliť, zradí vás a nebudete sa v nej cítiť dobre, bezpečne. Preto musíte byť na ňu po všetkých stránkach pripravení a tým trénujete aj vlastnú pokoru v živote i pri cvičení.